loading...
داک ایکس
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
چگونه خط پاورقی در ورد را از راست به چپ و از چپ به راست منتقل کنیم؟ 0 282 admin
ثبت نام در سایت 0 373 admin
رفع مشکل Please Insert a Disk into Drive در فلش مموری های ترسند 0 3662 admin
چگونه در ورد عمودی بنویسیم؟ 0 5007 admin
چگونه در ورد شماره صفحه را فارسی کنیم؟ 0 6881 admin
بسته آموزشی زبان عمومی مطابق با سرفصلهای کنکور کارشناسی ارشدودکتری 0 478 moshaver
تست های کمکی برای آزمون ورودی کارشناسی ارشد ( رشته حسابداری) 0 349 moshaver
راهنمای شرایط اخذ پذیرش و بورس تحصیلی در رشته های هنر از دانشگاه های خارجی 0 2940 moshaver
پکیج جامع آموزش کامل زبان 0 366 moshaver
آموزش تست زنی به روش مهندسی معکوس در کنکور علوم انسانی 0 467 moshaver
آمورش تصویری کل حسابان سوم دبیرستان به همراه هزاران تست و آزمون ساز پیشرفته 0 348 moshaver
آمورش کامل تصویری کل زیست شناسی دوم دبیرستان به همراه هزاران تست و آزمون ساز پیشرفته 0 356 moshaver
چگونه خودمان را برای کنکور های سراسری آماده کنیم؟ 0 226 moshaver
طریقه درست کردن پاورقی در ورد 0 353 admin
چگونه در ورد عددهای داخل متن را فارسی کنیم؟ 0 305 admin
چگونه در ورد فهرست بندی انجام دهیم؟ 0 483 admin
چگونه صفحات ورد را شماره گذاری نماییم؟ 0 332 admin
داک ایکس بازدید : 795 چهارشنبه 07 خرداد 1393 نظرات (0)

فضائل اخلاقی و مدیر قرن بیست و یکم

مدیران دولتی قرن بیست و یکم با یک شبکه جهــــــانی و جدید مواجه هستند. لذا به کارگیری مدیریت دولتی نوین (NPM) و راهها و شیوه های اخلاقی قرن گذشته در تصمیم گیریها در یک شبکه جهانی و سازمانهایی با ساختارهای شبکه ای دیگر ناکافی بوده و حتی ممکن است به طور بالقوه مشکل ساز نیز باشد. در این مقاله سعی شده است تا با مروری بر فضایل اخلاقی جهانی و نیز بیان مشکلات اخلاقی دنیای مدرن& فرصتها و راه حلهای مناسبی فراروی مدیران بخش دولتی در بدو ورود با این حوزه جدید و بدیع قرار گیرد.
به عقیده مارک تواین “MARK TWAIN” خوب بودن و پرهیزگار بودن امری است بسیار شریف و بزرگ ولی آموختن آن به دیگران بسی شریفتر و بزرگتر است.
شاید در دهه 1990 کلمات «تواین» درخصوص فضایل اخلاقی و نیز آموزش این فضایل اخلاقی در بخش دولتی را برای مدیرانی که آموزش می دیدند کمتر به واقعیت نزدیک می دانستند، حتی عده ای نیز معتقد بودند که دانشجویان در این رشته (بخش دولتی) با یک نوع خاص از گفتمان فلسفی درگیرند که به آنها اجازه می دهد که برای رفتارشان سفسطه کنند و احساس مسئولیتی در این میان نداشته باشند. اگرچه این بی میلی بر روی مشارکت در بحث اخلاقی به نظر می رسد به خاطر تاکید بیش از حد بر روی مفهوم مدرنیسم از استدلال و عقل (اعتقاد به جدایی عقل از ارزش) باشد ولی دردهه 1990 چنین مفاهیمی حتی با پیدایش روشهای پست مدرن از «دلیل گرایی اخلاقی» پیچیده تر شده اند (عقل اخلاقی مطرح می شد یعنی عدم جدایی عقل از ارزش). و این درحالی است که نتایج روشهای مدرنیسم و پست مدرنیسم در استدلالهای اخلاقی باعث شد تا مدیران بخش دولتی از هدایتهای سنتی که می توانست اعمال آنها را حتی در شرایط بسیار پیچیده تر هدایت کند، محروم شوند.
امروزه افزایش و رشد اطلاعات، اینترنت، سازمانهای مجازی و نیز افزایش پذیرش تکنیک های مدیریت دولتی نوین، همه و همه درضرورت شکل گیری و تاسیس دوباره هدایتها و دستورات اخلاقی دخیل شده اند. بنابراین، سازمانهای دولتی نوین که بعضی از آنها دارای ساختارهای جهانی هستند جانشین سازمانهای دستوری با ساختار سلسله مراتبی شده اند. یک روابط شبکه ای در داخل و خارج سازمان وجود دارد&، همچنین مسائل بالقوه اخلاقی و عملی برای مدیران بخش عمومی از قبیل پاسخگویی به رهبران و نیز اقدامات مسئولانه بیشتر شده است.
 

 

 

داک ایکس بازدید : 1075 پنجشنبه 30 آبان 1392 نظرات (0)

میدانیم که حوزه بررسی ماهیت خدا (خداوند چیست؟) و بحث در مورد وجود او بطور کلی مربوط به فلسفه و بطور جزئی مربوط به فلسفه دین است. معمولاً فلاسفه دین خدا را بعنوان یک موجود کامل و ماوراء طبیعی تعریف می‌کنند. گمان نمیکنم هیچ فیلسوفی وجود داشته باشد که تعریفی متفاوت با این تعریف از خدا داشته باشد. کمال خدا به این معنی است که او در تمام ویژگیهایی که دارد کامل است، یعنی اگر دارای علم است، علمش در حد کمال است (علیم است)، اگر دارای قدرت است، قدرتش در حد کمال است (قدیر است)، چون دارای رفتار هست طبیعتاً دارای اخلاق نیز هست، بنابر این از لحاظ اخلاقی نیز در حد کمال است، یعنی بطور مطلق خوب و نیک است.
اختلاف نظر اساسی که بین فلاسفه خداباور و بیخدا وجود دارد بر سر وجود چنین موجودی است، فلاسفه خداباور (الهیون) معتقدند چنین موجودی وجود دارد و فلاسفه بیخدا نیز معتقدند چنین موجودی وجود ندارد. اما باید توجه داشته باشیم که در موضوعات مطرح شده توسط فلاسفه، خدا معمولا به عنوان یک مفهوم بسیار کلی در نظر گرفته میشود، حال آنکه هزاران خدای مختلف و متفاوت در باورهای رایج دینی و شخصی وجود دارد که متکلمان و نه فلاسفه دینی از وجود آنها دفاع می‌کنند. در این نوشتار من نشان خواهم داد که اگر فرض کنیم براهین اثبات وجود خدا مانند، برهان نظم، برهان وجودی، برهان امکان و وجوب و غیره حتی اگر هم درست باشند، در نهایت وجود موجودی را اثبات می‌کنند که بسیار متفاوت با خدای دین اسلام، الله است.
اگر اینگونه باشد، متکلمین اسلامی و مدافعان اسلام در واقع از براهین فلسفی که فلاسفه دینی آنها را توسعه داده اند سوء استفاده می‌کنند و فرض می‌کنند که خدای آنها همان خدایی است که فلاسفه خداباور و بیخدا بر سر تعریف آن اختلاف نظر دارند، در حالی که این فرض، فرض درستی نیست. در این نوشتار من از آیات قرآنی برای نشان دادن اینکه میان خدای فلسفی و خدای قرآن تفاوت فاحش وجود دارد استفاده خواهم کرد. از دیدگاه سکولار، خالق الله محمد و یا سایر کسانی هستند که در نوشتن قرآن دست داشته اند و از آنجا که محمد و سایر آن اشخاص درک فلسفی چندان درستی از خدا نداشته اند، موجودی را در قرآن انعکاس داده اند که بسیار متفاوت با خدا است.
 

جهت مشاهده فهرست مطالب و دانلود کامل فایل به ادامه مطلب بروید...

 

داک ایکس بازدید : 393 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)

تحقیق در زمینه اخلاق و معارف اسلامی، انقلاب اسلامی، تاریخ ایران و جهان، تاریخ صدر اسلام، اندیشه اسلامی، دین و زندگی و...

شما می توانید جهت دسترسی به تحقیق مورد نظر خودتان با ایمیل زیر مکاتبه نمایید.

docxx.tk@gmail.com

 

 

 

درباره ما
داک ایکس افتخار دارد تا گامی هر چند کوچک در جهت توسعه علم و ترویج آن بردارد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 57
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 60
  • آی پی امروز : 40
  • آی پی دیروز : 28
  • بازدید امروز : 59
  • باردید دیروز : 30
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 290
  • بازدید ماه : 225
  • بازدید سال : 8,013
  • بازدید کلی : 203,386
  • کدهای اختصاصی