loading...
داک ایکس
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
چگونه خط پاورقی در ورد را از راست به چپ و از چپ به راست منتقل کنیم؟ 0 282 admin
ثبت نام در سایت 0 373 admin
رفع مشکل Please Insert a Disk into Drive در فلش مموری های ترسند 0 3662 admin
چگونه در ورد عمودی بنویسیم؟ 0 5008 admin
چگونه در ورد شماره صفحه را فارسی کنیم؟ 0 6881 admin
بسته آموزشی زبان عمومی مطابق با سرفصلهای کنکور کارشناسی ارشدودکتری 0 479 moshaver
تست های کمکی برای آزمون ورودی کارشناسی ارشد ( رشته حسابداری) 0 350 moshaver
راهنمای شرایط اخذ پذیرش و بورس تحصیلی در رشته های هنر از دانشگاه های خارجی 0 2940 moshaver
پکیج جامع آموزش کامل زبان 0 367 moshaver
آموزش تست زنی به روش مهندسی معکوس در کنکور علوم انسانی 0 468 moshaver
آمورش تصویری کل حسابان سوم دبیرستان به همراه هزاران تست و آزمون ساز پیشرفته 0 348 moshaver
آمورش کامل تصویری کل زیست شناسی دوم دبیرستان به همراه هزاران تست و آزمون ساز پیشرفته 0 357 moshaver
چگونه خودمان را برای کنکور های سراسری آماده کنیم؟ 0 226 moshaver
طریقه درست کردن پاورقی در ورد 0 353 admin
چگونه در ورد عددهای داخل متن را فارسی کنیم؟ 0 305 admin
چگونه در ورد فهرست بندی انجام دهیم؟ 0 483 admin
چگونه صفحات ورد را شماره گذاری نماییم؟ 0 332 admin
داک ایکس بازدید : 1138 یکشنبه 22 آذر 1394 نظرات (0)

پایان نامه با عنوان رضایت شغلی


فصل دوم پیشینه پژوهش

مبانی نظری رضایت شغلی

پیشینه داخلی تحقیق رضایت شغلی

پیشینه خارجی تحقیق رضایت شغلی


جهت دسترسی به فایل از طریق ایمیل سایت و یا پشتیبان آنلاین سایت اعلام نیاز بفرمایید.


تماس با ما


داک ایکس بازدید : 485 یکشنبه 22 آذر 1394 نظرات (0)

پایان نامه با عنوان رضایت شغلی

فصل دوم پیشینه پژوهش

مبانی نظری رضایت شغلی

پیشینه داخلی تحقیق رضایت شغلی

پیشینه خارجی تحقیق رضایت شغلی



جهت دسترسی به فایل از طریق پشتیبان آنلاین سایت اعلام نیاز بفرمایید.



داک ایکس بازدید : 690 چهارشنبه 19 فروردین 1394 نظرات (0)

فهرست مطالب

موضع گیریهای نظری در خصوص درمان
مدل فرانظریهای TTM
فرایندهای تغییر
الف ـ فرایندهای تجربی
ب ـ فرایندهای رفتاری
مراحل تغییر
سطوح تغییر
اثربخشی مدل فرانظری

قسمتی از  مطالب فایل ارائه شده به شرح ذیل می باشد.

موضع گیری های نظری در خصوص درمان
مدل فرانظریه ای (TTM)
مدل فرانظری نشان می دهد که افراد چطور با موفقیت، تغییراتی در زندگی خود ایجاد می کنند. این نظریه بر اساس تحقیقات پروچاسکا و دیکلمنتی (1984) می باشد (ولاسکوئز و همکاران، 1385).
مدل فرانظری بر سه بعد اساسی استوار است، فرایندها ، مراحل  و سطوح تغییر؛ فرایندهای تغییر، فعالیت های آشکار و پنهانی هستند که افراد برای تغییر دادن هیجان، تفکر، رفتار یا روابط مرتبط با مشکلات یا الگوهای خاص زندگی، به آنها می پردازند (پروچاسکا، نورکراس، 1387). فرایندها به عنوان عامل تغییر به دو دسته تقسیم می شوند: دسته اوّل؛ فرایندهای تجربی  هستند که بر فرآیندهای تفکر درونی شخص و چگونگی نگرش او به موقعیتش تأکید می کنند و این فرایندها بیشتر به مراحل اولیه تغییر مربوط می شوند. دسته دوّم؛ فرایندهای رفتاری  هستند که بر عمل و رفتار تمرکز دارند و این فرایندهای رفتاری بیشتر در مراحل بعدی تغییر (عمل و نگهداری) اهمیت پیدا می کنند.
تمامی این فرایندها در طی کردن مراحل تغییر حایز اهمیت هستند و این فرایندهای تغییر با تعادل در تصمیم گیری و خودکارآمدی مراجع مرتبط می باشند، تعادل در تصمیم گیری؛ بر اینکه شخص چگونه مزایا (جنبه-های مثبت) و معایب (جنبه های منفی) رفتار خاصی را بررسی می کند دلالت می کند و خودکارآمدی که مبتنی بر نظریة شناختی ـ اجتماعی بندورا (1977) است بر احساس شخص در مورد اینکه چگونه به خوبی می‏تواند در تغییر موفق شود دلالت دارد (ولاسکوئز و همکاران، 1385).
 

جهت دانلود کامل فایل به ادامه مطلب بروید.

 

داک ایکس بازدید : 946 سه شنبه 18 فروردین 1394 نظرات (0)

موضع گیری های نظری در خصوص تکانش گری
تعریف تکانش گری
هینسلی ، شتزکی  (1940) تکانشگری را «اقدام سریع بدون تفکر قبلی یا قضاوت آگاهانه» می دانند.
اسمیت  (1952) آن را «رفتار بدون تفکر کافی» می خواند و دیکمن  (1993) تکانشگری را «گرایش به عمل کردن با فکر قبلی کمتر نسبت به افراد با توانایی و دانش برابر» می داند.
آیزنک  و آیزنک  (1977) تکانشگری را به خطر کردن، عدم برنامه ریزی و شکل گرفتن سریع ذهنیت شخص مربوط می کند.
پاتون  و همکاران (1995) تکانشگری را به سه عنصر مجزا کرده اند: الف) اقدام فوری در لحظه (فعالیت حرکتی)، ب) عدم تمرکز روی کار (توجه) و ج) عدم برنامه ریزی و تفکر دقیق (فقدان برنامه ریزی) (جرارد مولر، بارات، دوقرتی، چمیتز  و سوان ، 2001).
هم چنین بعضی مفهوم سازی ها از تکانش گری، روی کیفیت های انطباقی اعمال تکانشی در برخی شرایط تأکید می کنند برای مثال، شکل های از تکانش گری که توسط فعالیت هایی با تفکر قبلی کم تر انجام می شوند امّا باعث نتایج مثبت و بهینه می شوند (دیکمن،1990؛ دیکمن و مایر ، 1988، به نقل از فارمر  و گولدن ، 2009).
 در مجموع بیان های متفاوتی از تکانش گری سازگارانه و  ناسازگارانه در ادبیات بالینی  و شخصیتی توصیف شده است، شامل جستجوی احساس، خطر کردن، نو خواهی، هیجان خواهی، جستجوی پاداش، برونگرایی، بیش فعالی، نیاز به ارضای فوری، عدم بازداری، تأمل/ قصد قبلی کم، نقص در بازتاب پاسخ، ثبات پایین، عدم برنامه ریزی، اجتناب از ضرر پایین، اضطراب پایین، کنترل بازداری ضعیف، شرطی سازی ضعیف ترس، خودکنترلی پایین، خود تنظیمی ضعیف، نقص در توانایی تأخیر، ناتوانی در به تأخیر انداختن ارضا، ناتوانی از خودداری در عمل کردن بر طبق سائق ها یا تکانه ها و مقاومت پایین (بارات و استنفورد، 1996؛ دپو  و کالینز ، 1999؛ اوندن، 1999؛ وایت ساید  و لینام ، 2001؛ زاکرمن ، 1996، به نقل از فارمر و گولدن، 2009).
در ادیبات روانشناختی هم چنین، چندین مدل رفتاری از تکانش گری ارائه شده اند که با ترکیب این مدل-ها یک تعریف از تکانش گری که شامل سه عنصر است به دست می آید: الف) کاهش حساسیت نسبت به پیامدهای منفی، ب) واکنش های سریع به محرک ها قبل از پردازش کامل اطلاعات و ج) عدم توجه به پیامدهای طولانی مدت (جرارد مولر و همکاران، 2001).
هم چنین دو مدل غالب تکانش گری پیشنهاد شده است، الف) مدل تنزیل – پاداش؛ جایی که تکانشگری به عنوان ناتوانی در انتظارکشیدن برای پاداش بزرگتر تعریف می شود، ب) مدل سریع – پاسخ که در آن تکانشگری به عنوان پاسخ بدون ارزیابی مناسب موقعیت تعریف می شود (سوان، بی جورک ، جرارد مولر و دوقرتی، 2002).



فهرست مطالب

موضع گیری های نظری در خصوص تکانش گری
تعریف تکانش گری
رویکردهای نظری به تکانشگری
رویکرد روانپویشی
رویکرد روانی – اجتماعی
رویکرد زیستی
رویکرد تکاملی
رویکردهای رفتاری
نظریه حساسیت ـ تقویت گری
زمان سنجی
رویکردهای شخصیتی
نظریة شخصیتی آیزنک
جستجوی احساس زاکرمن
نظریه دیکمن
تکانش گری و جنسیت
تکانش گری و سن
اختلالات کنترل تکانه
1)اختلال انفجاری متناوب
2)جنون دزدی
3)جنون آتش افروزی
4)قماربازی بیمارگون
5)وسواس کندن مو
6)اختلال کنترل تکانه نامعین(NOS)
اختلالات مرتبط با تکانش گری
منابع


 

جهت دانلود کامل فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

داک ایکس بازدید : 1344 دوشنبه 17 فروردین 1394 نظرات (0)

تعریف پرخاشگری
«پرخاشگری» در لغت به معنای ستیزه و تندی کردن آمده (معین، 1371)، اما در اصطلاح روان شناسی، پرخاشگری یک واکنش عمومی و پدیدة نابهنجار اجتماعی است که به قصد آزار کسی یا آسیب رساندن به چیزی ابراز می شود ( هنری ماسن، 1373، به نقل از نساجی زواره، 1385). آن چه در این تعریف حایز اهمیت است، قصد و نیت رفتار کننده می باشد؛ یعنی یک رفتار آسیب زا در صورتی پرخاشگری محسوب می¬شود که از روی قصد و عمد، به منظور صدمه زدن به دیگری انجام پذیرد ( کریمی، 1380، به نقل از نساجی زواره، 1385).
از دیدگاه هالین ( 1996 ) پرخاشگری عبارت از ایجاد ناراحتی های روان شناختی و یا وارد کردن صدمات جسمانی به دیگری که با قصد قبلی همراه است، اما از آنجایی که آنچه به عنوان صدمه یا آسیب تعبیر می شود به ارزش ها و قردادهای اجتماعی وابسته است، تنبیه هایی که جنبة قانونی دارند و یا آسیب هایی که برای دفاع از خود به دیگری وارد می شوند، پرخاشگری به حساب نمی آیند. پس پرخاشگری عبارت از ایجاد صدماتی است که نه تنها از دید مشاهده کننده غیر قابل توجیه است بلکه فقط در چهارچوب اصول اخلاقی و قانونی یک جامعه مشخص، معنای خود را می یابد (دادستان، 1382).
گروهی از روانشناسان اجتماعی مانند میلگرام (1977) نیز پرخاشگری را قصد آسیب رساندن جسمانی یا اجتماعی به فردی دیگر یا تخریب یک شئ دانسته اند، زیلمن  (1979) هم پرخاشگری را عملی می داند که هدف آن آسیب رساندن به فرد دیگر بدون رضایت اوست (دادستان، 1382).

 

جهت دانلود کامل فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

 

داک ایکس بازدید : 723 شنبه 20 اردیبهشت 1393 نظرات (1)

مقدمه

هيجانات رويدادهاي دروني هستند که زير مجموعه‏هاي روانشناختي بسياري نظير: پاسخ‏هاي زيست شناختي، شناخت‏ها و آگاهي‏هاي هشيار را هماهنگ مي‏سازند. هنگامي که رابطه شخص با خانواده وبا همه انسان‏ها تغيير کند، هيجانات شخص نيز، تغيير خواهند کرد. به عنوان مثال: شخصي که خاطرات شيريني از دوران کودکي به خاطر آورد، ممکن است دنيا به نظرش شاداب تر و مسرت بخش تر به نظر آيد. زيرا هيجانات روابطي را در اين حس (فضا) دنبال مي‏کنند که تداعي کننده معنايي مرتبط با اين روابط مي‏باشد ( ماير ،2001)
حوزه هوش هيجاني به عنوان يک موضوع مورد مطالعه از بطن روانشناسي علمي ظهور پيدا کرده است. در سال‏هاي اخير الگويي عملي از هوش هيجاني پديدار شده که نشان مي‏دهد اعمال ما تا چه اندازه منشا هيجاني دارد، هيجان‏ها دليل و منطق خاص خود را دارند (گلمن ، 1995، به نقل از بلوچ، 1379).
تنها با هوش هيجاني مي‏توان خود را براي پايداري در مواجه با ناکامي برانگيخت، حالات روحي و خلقي خود را تنظيم نموده وبا ديگران همدلي نمود، هوش هيجاني شامل توانايي ادراک، ابراز، فهم و کنترل هيجانات درخود و ديگران است. (ماير، 2001)
در طي سال‏هاي اخير برسي تجربي شادکامي توسط روانشناسان و جامعه شناسان افزايش يافته است (وين هوون، 1997) شادکامي عبارت است از مقدار ارزش مثبتي که يک فرد براي خود قائل است (وين هوون، 997). اين سازه دو جنبه دارو يکي عوامل عاطفي که نمايانگر تجربه هيجاني شادي، سرخوشي، خشنودي، و ساير هيجان‏هاي مثبت هستند و ديگري ارزيابي شناختي رضايت از قلمروهاي زندگي که بيانگر شادکامي و بهزيستي رواني است. (آندروز ومک کنل، 1980)
در پژوهشي گرون و همکاران گزارش کردند که افراد داراي هوش هيجاني بالا مهارت‏هاي مديريت استرس خوبي دارند و قادرند عواطف خود را ارزيابي، بيان و مديريت نمايند و از شادکامي بالاتري برخوردارند. در واقع هوش هيجاني با خوش بيني، خلق مثبت، رفتارهاي همدلي و رضايت از روابط بين فردي، رابطه مثبت و معنادار دارد.
لذا هوش هيجاني مي‏تواند با ايجاد محيطي پويا، موجبات سلامتي را فراهم آورد و يادگيري همراه با لذت و شادي و همچنين ارتباط مطلوب اجتماعي با کنترل احساسات و هيجانات را تسهيل نمايد (پورزارعي، 1382)
معلوليت، اختلال در رابطه بين فرد و محيط است و اين امر زماني رخ مي‏دهد که ناهنجاري و کمبود در ساخت يا کارکرد رواني و جسمي فرد به وجود آيد، به طوري که ادامه زندگي به شيوه عادي را از او سلب و دامنه فعاليت فردي و اجتماعي وي را از حالت طبيعي خارج نمايد. براساس تحقیقات انجام شده در گذشته افراد دارای هوش هیجانی بالا دارای مهارت هایی همچون کنترل استرس وعواطف هستندوهمچنین ارتباط مطلوب اجتماعی در این افراد دیده می شود.در این تحقیق براین شدیم تا به بررسی سطح هوش هیجانی وشادکامی در معلولین جسمی _حرکتی  بپردازیم.
 

 

جهت مشاهده متن کامل به ادامه مطلب بروید.

 

داک ایکس بازدید : 493 جمعه 15 آذر 1392 نظرات (0)

بهداشت رواني چيست ؟


بنظر مي رسد تعريف بيمار ي رواني ساده تر از سلامت يا بهداشت روانی است. چرا که بهداشت رواني چيزي فراتر از فقدان بيماري است . همه ما در اطراف خود انسا ن هايي را مي شناسيم كه از بيماري رواني خاصي در رنج نيستند ولي در عين حال ، از سلامت رواني نيز بهره مند نمي باشند . در اينجا به چند ويژگي مهم كه سلامت رواني را تضمين مي كند اشاره مي شود .

 

جهت دانلود فایل کامل تحقیق به ادامه مطلب بروید...


 

داک ایکس بازدید : 647 دوشنبه 27 آبان 1392 نظرات (0)

آغاز زندگی اجتماعی انسان

 انسان به عنوان موجودی اجتماعی متولد شده و از همان زمان که کودک به مادرش مهر می ورزد و یا به دیگران احساس عشق، محبت و یا دشمنی می کند ، اجتماعی است . روان شناسان تربیت اولیه را در شکل گیری شخصیت کودک بسیار مؤثر دانسته اند.

بیش از 115 صفحه ورد

 

جهت مشاهده جزئیات به ادامه مطلب بروید...

داک ایکس بازدید : 605 جمعه 24 آبان 1392 نظرات (0)

بررسی و مقایسه‌ میزان اضطراب دانشجویان پسر دانشگاه تبریز قبل از امتحانات و در ایام امتحانات در سال تحصیلی 86-1385

با شروع فصل امتحان باز هم شاهد سردرد، تهوع، دل درد و ... ناشی از استرس فراگیر امتحانی، میان دانش آموزان و دانشجویان هستیم. استرسی که هر ساله با شروع فصل امتحانات، حتی جامعه‌شناسان، روان‌شناسان و کارشناسان مسایل آموزشی و تربیتی را هم به تحلیل، هشدار و ارایه راهکارها وا می‌دارد. پس ضرورت دارد تحقیقاتی در زمینه اضطراب و به خصوص اضطراب امتحان صورت پذیرد. دراین پژوهش نیز سعی شده است تا میزان اضطراب دانشجویان قبل از امتحانات و در ایام امتحانات با هم مقایسه شود. این پژوهش بر آن است تا به این سوال پاسخ دهد که آیا میزان اضطراب دانشجویان قبل از امتحانات با میزان اضطراب دانشجویان در ایام امتحانات تفاوت دارد و آیا این تفاوت معنی‌دار است.

این پروژه در 71 صفحه بر روی سی دی بصورت صفحه بندی شده عرضه میشود.

ش.م.1973562400

 

برای توضیحات بیشتر به ادامه مطلب بروید...

داک ایکس بازدید : 646 شنبه 04 آبان 1392 نظرات (1)

پایان نامه و تحقیق در زمینه بررسی سلامت روان در بیماران سرطانی

 

فصل اول :کلیات 
1-1-مقدمه 
1-2-بیان مساله  
1-3-  اهداف پژوهش
1-4- اهمیت و ضرورت پژوهش
1-5-فرضیه‏ های پژوهش 
1-6-تعاریف نظری و عملیاتی متغیرها
فصل دوم: موضع گیری‏های نظری و یافته‏ های پژوهشی در خصوص موضوع
2-1-موضع گیری‏های نظری در خصوص سلامت روان
2-1-1-دیدگاه‏های سلامت روان 
2-1-2-تاریخچه سلامت روان 
2-1-3 مکاتب سلامت روان
2-2-موضع گیری‏های نظری در رابطه با سرطان شناسی
2-2-4-يافته هاي پژوهشي در خصوص موضوع
2-2-4-1-يافته هاي پژوهشي در داخل كشور  
فصل سوم: روش شناسی   
3-1-روش پژوهش:  
3-2-جامعه آماری، حجم نمونه و روش نمونه گیری 
3-3-ابزار اندازه گيري و اعتبار و روايي آنها  
3-4-شیوه اجرای پژوهش  
3-5- روش تجزيه و تحليل داده ها  
فصل چهارم: تحلیل داده ها 
4-1- ويژگي هاي جمعيت شناختي 
4-2- بررسی توصيفي داده ها 
فصل پنجم: بحث و نتيجه گيري  
5-1 بحث و نتيجه‌گيري  
5-2-نتیجه گیری نهایی 
5-3- محدودیت‏های پژوهش
5-4- پيشنهادات   
منابع   
 

 

جهت دسترسی به فایل کامل با ایمیل سایت مکاتبه نمایید.

 

داک ایکس بازدید : 937 شنبه 02 شهریور 1392 نظرات (0)

بررسی رابطه‏ ی بین مهارت‏های اجتماعی و مهارت‏های خودتنظیمی در کودکان پیش دبستانی


رابطه‏ ی کمرویی با سازگاری (عاطفی، تحصیلی، اجتماعی) در پسران تیزهوش


بررسی رابطه رضایتمندی زناشویی والدین و فرزندان متاهل دختر


بررسي رابطه بین هوش هيجاني و سلامت رواني


تاثیر حمایت اجتماعی بر روی جرأت ورزی


بررسی رابطه سلامت روان مادر با سازگاری کودک


بررسی رابطه هوش هیجانی سبک فرزندپروری مادران


رابطه رضایت شغلی با سلامت عمومی
 

بررسی سلامت روان و کیفیت زندگی در خانواده‏ های بیماران اختلال دو قطبی


بررسی رابطه بین رضایت جنسی با سازگاری زناشویی


بررسی مقایسه ای خصیصه سلطه گری و سلطه پذیری در زنان شاغل و غیر شاغل

 

جهت دریافت فایل مورد نظر با ایمیل زیر مکاتبه نمایید

تماس با ما

درباره ما
داک ایکس افتخار دارد تا گامی هر چند کوچک در جهت توسعه علم و ترویج آن بردارد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 57
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 60
  • آی پی امروز : 59
  • آی پی دیروز : 28
  • بازدید امروز : 82
  • باردید دیروز : 30
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 313
  • بازدید ماه : 248
  • بازدید سال : 8,036
  • بازدید کلی : 203,409
  • کدهای اختصاصی