loading...
داک ایکس
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
چگونه خط پاورقی در ورد را از راست به چپ و از چپ به راست منتقل کنیم؟ 0 282 admin
ثبت نام در سایت 0 373 admin
رفع مشکل Please Insert a Disk into Drive در فلش مموری های ترسند 0 3662 admin
چگونه در ورد عمودی بنویسیم؟ 0 5008 admin
چگونه در ورد شماره صفحه را فارسی کنیم؟ 0 6881 admin
بسته آموزشی زبان عمومی مطابق با سرفصلهای کنکور کارشناسی ارشدودکتری 0 479 moshaver
تست های کمکی برای آزمون ورودی کارشناسی ارشد ( رشته حسابداری) 0 350 moshaver
راهنمای شرایط اخذ پذیرش و بورس تحصیلی در رشته های هنر از دانشگاه های خارجی 0 2940 moshaver
پکیج جامع آموزش کامل زبان 0 367 moshaver
آموزش تست زنی به روش مهندسی معکوس در کنکور علوم انسانی 0 468 moshaver
آمورش تصویری کل حسابان سوم دبیرستان به همراه هزاران تست و آزمون ساز پیشرفته 0 348 moshaver
آمورش کامل تصویری کل زیست شناسی دوم دبیرستان به همراه هزاران تست و آزمون ساز پیشرفته 0 357 moshaver
چگونه خودمان را برای کنکور های سراسری آماده کنیم؟ 0 226 moshaver
طریقه درست کردن پاورقی در ورد 0 353 admin
چگونه در ورد عددهای داخل متن را فارسی کنیم؟ 0 305 admin
چگونه در ورد فهرست بندی انجام دهیم؟ 0 483 admin
چگونه صفحات ورد را شماره گذاری نماییم؟ 0 332 admin
داک ایکس بازدید : 417 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

فهرست مطالب

مقدمه:
أ. ولادت
ب.سفرها
ج.صفات و ویژگی های اخلاقی
د. دانش و فرهنگ
هـ) فنون و اغراض شعری
و. تشیع شاعر    
خاتمه    
منابع    


شرف الدین ابوالمحاسن محمد بن نصر بن حسین بن علی بن محمد بن غالب مشهور به ابن عنین شاعر توانای دوره مملوکی است. یعنی دورانی که در نبود حکومت مرکزی قدرتمند همواره شاهد نزاع ها و کشمکش های بی پایان برسر قدرت بوده است. ابن عنین سال 549 هجری در دمشق به دنیا آمد و دوران کودکی و نوجوانی اش را در همین شهر سپری کرد و لازم به ذکر است که دوران زندگی او با زمام داری ایوبیان مصادف بوده است. البته در نسب او و اسامی دقیق پدرانش اختلاف است. نیاکان او از انصار، اهالی مدینة، بودند که به کوفه و سپس به دمشق کوچ کرده اند.

 

جهت دانلود کامل فایل به ادامه مطلب بروید.

 

داک ایکس بازدید : 673 پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

تاريخ نشان مي‌دهد كه بشر از ابتداي خلقت خود به صورت اجتماعی زندگي مي‌كرده است و یکی از مهم ترین نیازهای وي در زندگی اجتماعی، برقراری ارتباط با ساير همنوعان و خلق تفهیم و تفاهم بوده است. انسان همواره برای برقراری ارتباط، از وسایل و ابزارهای مختلفی استفاده مي‌كرده است که زبان در این میان از مهم ترین ابزارها به شمار می‌آید.
 بنابر اين، زبان یک نهاد اجتماعی است براي برقراري ارتباط. بدین معنی که افراد یک جامعه براي آگاهی و انتقال مقاصد و نیات یکدیگر، از عناصر زباني استفاده مي‌كرده اند.
اكتساب و يادگيري زبان خود مستلزم داشتن مهارتهايي است كه به شرح زير تقسيم مي شوند:
الف: مهارتهاي دريافتي كه ما را قادر به دريافت اطلاعات مي كنند. اين مهارتها عبارتند از شنيدن و خواندن. زماني كه از اين مهارتهاي استفاده مي کنیم، در حقيقت در حال دريافت و ورود اطلاعات به مغز هستيم و يا به اصطلاح آنها را رمزگذاري مي كنيم.
ب: مهارتهاي توليدي كه ما را قادر به توليد اطلاعات مي كنند. اين مهارتهاي عبارتند از صحبت كردن و نوشتن. زماني كه از اين مهارتها استفاده مي كنيم، در حقيقت در حال توليد و خروج اطلاعات از مغز هستيم و يا به اصطلاح آنها را از رمز خارج مي كنيم. اين مهارتهاي دو به دو با هم در ارتباط هستند.
بدون شک یکی از مهمترین و موثرترین دوران زندگی انسان، دوران کودکی است.دورانی که اولین و مهم ترین دوران زندگی ادمی است.ازآنجایی که دراین دوره ساختار شخصیتی و رفتاری انسان بنیان گذاشته میشود دوران کودکی را دورانی سرنوشت ساز و مثبت دانسته اند.
خانواده به عنوان اولین کانونی که فرد در آن قرار می‌گیرد دارای اهمیت شایان توجهی است. اولین تأثیرات محیطی که فرد دریافت می‌کند از محیط خانواده است و حتی تأثیرپذیری فرد از سایر محیط‌ها می‌تواند نشأت گرفته از همین محیط خانواده باشد. خانواده پایه‌گذار بخش مهمی از سرنوشت انسان است و در تعیین سبک و خط مشی زندگی آینده، اخلاق، سلامت و عملکرد فرد در آینده نقش بزرگی بر عهده دارد.
عواملی چون شخصیت والدین ، سلامت روانی و جسمانی آنها، شیوه‌های تربیتی اعمال شده در داخل خانواده، شغل و تحصیلات والدین، وضعیت اقتصادی و فرهنگی، محل سکونت، حجم و جمعیت خانواده، روابط اجتماعی خانواده و بی‌نهایت متغیر دیگر در خانواده وجود دارندکه شخصیت فرزند، سلامت روانی و جسمانی او، آینده شغلی، تحصیلی، اقتصادی، سازگاری اجتماعی و فرهنگی، تشکیل خانواده او و غیره را تحت تاثیر قرار می‌دهند.
بدون شک کودکی می تواند در آینده مملکت خویش به بهترین نحو مؤثر باشد که دوران کودکی و نوجوانی خود را در آغوش گرم خانواده‌ای مؤمن و معتقد به مبانی اخلاقی و آشنا به موازین و قواعد اجتماعی گذرانده باشد و به تمام جنبه های رشدی او اعم از شناختی، هیجانی، اجتماعی و معنوی توجه شده باشد.(پور گنابادی1390)
یکی ار جنبه های اصلی رشد در انسان رشد گفتارو زبان است که مهارتی است که مانند سایر مهارت ها باید آموخته شود و نکته حایزاهمیت این که کلام مناسب و روان به ایجاد ارتباطی صحیح منجر می شود.
براي كودكان، تكامل زبان و كلام تأثير عميقي روي ساير جنبه هاي رشد آنان دارد. به طور مثال،  توانايي زباني و كلامي مناسب و مؤثر كودك باعث رشد در زمينه بازي، ارتباط با همسالان، پیشرفت تحصيلي، شناخت كلامي و تكامل رفتاري وهيجاني او مي گردد و برعكس،  چنانچه عملكرد ارتباطي كودك مشكل داشته باشد حتي در شكلهاي نسبتاً خفيف با پيامدهاي زيان آور اجتماعي-رواني و افزايش خطر ابتلا به اختلالات روانپزشكي همراه است.
رشد گفتار و زبان در انسان در خانواده و از طریق تعامل کودک با والدین و اطرافیان شکل می‌گیرد.(پرز 2011).
 مطالعات موجود درباره ي فراگيري گفتارو زبان، نقش بنيادي مشارکت والدين در رشد کودک را ثابت کرده اند کیفیت و کمیت تعامل گفتاری بین والدین و کودکان بر روی زبان و تولید کودکان تأثیر می گذارد.
انتخاب گفتار مناسب به طور پويا براي مخاطب قرار دادن کودک، به معني ايجاد محيط گفتاري مناسب براي کودک در حال زبان آموزي است و آن عبارت است از محيطي که در آن، بزرگسال براي گفتگو با کودک، از گفتاري استفاده مي کند که با سطح زباني کودک از لحاظ توليد و درک سازگاري دارد. سطح پيچيدگي کاربرد گفتار از سوي بزرگسال، طبق تحول زباني کودک تغيير مي کند. والدين و بزرگسالان، کودکان را صرفاً مخاطب قرار نمي دهند، بلکه نسبت به توليدات کلامي آنها و نيز ارزش اين توليدات از لحاظ بيان واقعيت و ويژگي هاي صوري(شيوه ي تنظيم گفته ها) واکنش نشان مي دهند. والدين هم شکل و هم محتواي گفته هاي کودکانه را اصلاح مي کنند. آنها بر گفته هاي کودکان، اجزايي را که کم دارد، مي افزايند؛ تا جمله هاي آنان از لحاظ شکل درست و از لحاظ معني قابل قبول باشد. به اين ترتيب، کودکان اغلب با گفته هايي که از سوي اطرافيان بزرگسال اصلاح مي شود، سروکار دارند.
مصائب غم انگیز خانوادگی ، به طور  طبیعی هر کودکی را ناراحت و منقلب می کند. به رغم این که همواره تلاش شود که از بروز اتفاقات ناگوار در خانواده پیشگیری شود و مواظب کودک بوده ، از او حمایت شود ، ناگزیر مسائلی از قبیل بیماری ، سوانح کوچک و بزرگ و تعارضات عاطفی معمولاً در خانواده ها اتفاق می افتد. این نوع حوادث خانوادگی ممکن است موجب اختلال کلامی کودک گردد.
گسیختگی خانواده و نیز عوامل مختلف دیگر در جامعه ایران خانواده های زیادی را با بی‌سرپرستی کودکان مواجه ساخته است. بی‌سرپرستی طیف وسیعی از کودکان را در بر میگیرد به طوری که گاه حوادث، مشکلات و مسائل والدین را از کودکان دور می‌کند  و یااینکه والدین با دور کردن کودک خود تعمدا بی سرپرستی به وجود می‌آورند.(محسنی تبریزی1380) پس از گسستن خانواده به سبب طلاق یا مرگ  یکی از والدین بسیار دیده شده است که کودکان معصوم به دلیل فقر یا عدم توانایی یکی از والدین یا ازدواج مجدد ایشان، به موسسات نگهداری کودکان بی سرپرست سپرده شده و از نعمت خانواده محروم گشته‌اند.
کودکان بی سرپرست و بدسرپرست هم از نظر محرومیت از خانواده و هم به دلیل موقعیت‌های نامناسب زندگی در شبانه روزی ها و مراکز نگهداری در معرض آسیب‌های هیجانی متعددی قرارمی گیرند که یکی از این آسیب‌ها رشد گفتار و زبان است.
کودکان شبانه روزی با خانواده‌های خودیا ارتباط ندارند و یا ارتباط محدود و ناچیزی دارند.همچنین با کودکان غیر ساکن شبانه روزی هیچ ارتباطی ندارند .میزان ساعات گردش و مهمانی این کودکان 5 برابر کمتراز کودکان مهد کودکی است و میهمانی آنها اغلب به صورتی است که اغلب برای صرف غذا و یا مراسم ویژه ای بدون هیچ رابطه کلامی و گفتاری دعوت می شوند. تمامی این برنامه ها بر رشد و تقویت و استفاده از مهارت های زبانی تاکید ندارد.(مهدی پور 1382)
با توجه به اهمیت نقش زبان در یادگیری تمام دروس  و با توجه به پژوهش های انجام شده در موسسات شبانه روزی و شیرخوارگاه ها و گزارش مستقیم مسئولان آن جا اینگونه استنباط میشود که این کودکان از نظر زبان بیانی و دریافتی در سطح پایین تری نسبت به کودکان همسن خود قرار دارند و غنای واژگانی انها بسیار کم و میانگین طول گفته انها بسیار کوتاه تر است و نیمی از انها دچار مشکلات تاخیر زبان گفتاری هستند.(هجرتی1369،بهرامی،صالحی پور مومنی1378،به نقل از مهدی پور 1382)گفتار و زبان کودکان بی سرپرست و بدسرپرست نگهداری شده در مراکز شبانه روزی از نظر شاخصه‌های درک و بیان مفاهیم زبانی، واژگان دستوری،محتوایی و غنای واژگانی(معناشناسی)،میانگین طول گفته و ساختار کلمه(دستور)تفاوت معناداری با کودکان مهدکودک دارند.(مهدی‌پور1382)
از انجا که سنگ بنای شخصیت و نهایتا سازندگی اجتماعی،در همین سالهای اولیه دوران کودکی نهاده می‌شود بنابر این این دوره هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که مخاطبین این دوره کودکانی هستند که هنوز شخصیت اصلی انها شکل نگرفته است و نحوه برخورد و اموزش در ایسن دوره تاثیر عمیقی برعملکرد آینده این کودکان دارد.یادگیری اولیه در کودکان از طریق بازی صورت میگیرد.فرصت‌های بازی جنبه‌های کلیدی یادگیری دردوران کودکی است که بر رشد هوشی،هیجانی،اجتماعی،فیزیکی و زبانی کودکان تاثیر دارد.بازی‌های زبانی و سواداموزی یک جزئ مهم از بازی های نمادی و سمبلیک است به عنوان مثال بازی های زبان شفاهی(شعر،اواز،قافیه) زبان نوشتاری(نوشتن یک نسخه دکتر به صورت نمادین) شمارش(استفاده از کدهای عددی در مسابقات و ....(شیپلی و جکسون،1993)
کودکانی که مشکلات رشدی زبانی دارند مشکلاتی را نیز در تعامل اجتماعی با محیط پیرامونشان دارند.ادامز  دریافت که کودکانی که مشکلات زبانی دارند با همسالانشان تعاملات منفی دارند.
مداخلات بازی درمانی نه تنها روابط بین شخصی این کودکان را بهبود می‌بخشد بلکه اضطراب انها را نیز کاهش داده و هم چنین موجب افزایش و بهبود دامنه لغات و زبان بیانی  در این کودکان می شود.(بویلیون ،1997،ادامز1999،بوسک  باجر1990،سوکولوف 1959،واکابا1982  به نقل از سوزان و دانگر2003 )
پژوهش های دیگر نیز تاثیر بازی درمانی را بر سایر جنبه های گفتار و زبان به اثبات رسانده اند از جمله )اکسلاین 1974،براون 1990،برکس و بنجامین 1982و کراو 1990(.
 

داک ایکس بازدید : 410 جمعه 10 خرداد 1392 نظرات (0)

فهرست مطالب

چكيده  
مقدمه  
جريان واقفيه از پيدايش تا ادعاي مهدويت 
زمينه پيدايش  
الف. زمينة فرهنگي 
ب. سياسي و اجتماعي 
بنيان گذاران فرقه واقفه و ادعاگران مهدويت 
1. ابوالحسن علي بن ابي حمزه بطائني 
2. زياد بن مروان انباري قندي 
3. عثمان بن عيسي  
گونه‌هايي از فعاليت‌هاي انحرافي واقفه درباره مهدويت 
حرکت توجيهي واقفه برابر شخصيت امام رضا  
نگرشي بر ادله واقفه بر مهدويت امام هفتم عليه السلام   
الف. روايت غسل امام توسط امام بعد 
ب. به کاربردن واژه «قائم» بر موسي بن جعفر عليه السلام 
انگيزه واقفه در طرح مهدويت حضرت موسي بن جعفر عليه السلام  
الف. انگيزه مالي 
ب. فتنه جويي و درآميختن حق و باطل 
 موضع گيري امام رضا عليه السلام برابر واقفه و نفي ادعاي مهدويت امام هفتم عليه السلام 
1. مذمت و لعن سران واقفه   
2. خبر از آيندة اندوهناک برخي واقفيان  
3. مناظره امام عليه السلام با برخي واقفه  
4. نامه نگاري امام عليه السلام با برخي واقفه  
5. استدلال به روايات رسول اکرم صلي الله عليه و آله و سلم و امامان معصوم عليهم السلام  
6. بيان تطبيقي علامات ظهور با دوازدهمين امام   
7. معرفي مصداق مهدي منتظر  
8. منع شيعيان از ارتباط با واقفه  
نتيجه   
منابع   

 



فرمت فایل: doc

تعداد صفحات :31 صفحه

قیمت فایل: 5000 تومان

توجه: بعد از پرداخت قیمت فایل از طریق لینک زیر ، فایل قابل دانلود خواهد بود.

 

 

 

در صورت هر گونه مشکلی از طریق شماره تماس و ایمیل زیر با ما تماس بگیرید.

تماس با ما



 

داک ایکس بازدید : 510 چهارشنبه 08 خرداد 1392 نظرات (0)

پرکاربردترین معنی واژه « طنز» در زبان فارسی طعنه زدن، خرده گیری، مسخره و انتقاد کردن است.

طنز یکی از شیوه های بیانی است که در زبان فارسی با «هجو» «هجا»، «هزل» و «فکاهه» و... از دیرباز درمیان مردم، رواج داشته وبخشی از آثار ادبی را به خود اختصاص داده است.

پایه ظنز در آثار ادبی فارسی، بیشتر برناسازگاری «لفظ» و «معنی» در کلام بناشده است و ازاین رو تا حدودی می تواند در مقوله « مجاز» جای گیرد. ولی بیشتر آثار مکتوب طنز آمیز فارسی با «هجو»، «هزل» مطایبه و لطیفه، همراه بوده است.

بنابراین، می توان گفت که طنز نوعی ژرفکاوی و غایت اندیشی است و برنوعی دگرگونی و استخاله درونی، دلالت می کند. واژه « لطیفه» نیز در فرهنگ و ادب ما، همیشه با گونه ای طنز و خوش طبعی همراه بوده است؛ با این تفاوت که روح غالب در «لطیفه» مضحکه، لذت و تفریح آفرینی است، ولی در «طنز» با اینکه رویه سخن به ظاهر مزاح آمیز و غیر جدی است، در آخر به «تعقل»، تنبیه و سیاست می انجامد. ازاین روست که می تواند « طنز» را در زبان فارسی در قلمرو ادب تعلیمی به حساب آورد.




فرمت فایل: doc

تعداد صفحات:22 صفحه

قیمت: 5000 تومان

 

توجه: بعد از پرداخت قیمت فایل از طریق لینک زیر ، فایل قابل دانلود خواهد بود.

 

 

 

در صورت هر گونه مشکلی از طریق شماره تماس و ایمیل زیر با ما تماس بگیرید.

تماس با ما



 

داک ایکس بازدید : 361 سه شنبه 07 خرداد 1392 نظرات (0)

فهرست مطالب این تحقیق:

چکیده

مقدمه

رهیافتی برحکمت و خرد در دو ادب فارسی وعربی

زندگی و افکار امرؤالقیس

زندگی و افکار رودکی

بررسی و تطبیق اشعار حکمی و خردورزانه در شعر رودکی و امرؤالقیس

نتیجه

منابع و مأخذ




فرمت فایل: doc

تعداد صفحات:25 صفحه

قیمت فایل: 5000 تومان

توجه: بعد از پرداخت قیمت فایل از طریق لینک زیر، فایل قابل دانلود خواهد بود.

 

 

 

در صورت هر گونه مشکلی از طریق شماره تماس و ایمیل زیر با ما تماس بگیرید.

تماس با ما



 

داک ایکس بازدید : 8070 جمعه 03 آذر 1391 نظرات (0)

آرایه های ادبی در یک نگاه

تعریف: به تناسبهاي آوايي يا معنايي که استفاده از آنها در ادبيات فارسي بر زيبايي و جنبه هنري اثر مي افزايد،گفته مي شود.
براي درک بهتر تعريف بالا به مثال زير توجه کنيد:

هر  گوشه يکي مستي دستي زده بر دستي              وان ساقي هر هستي با ساغر شاهانه          

  «مولوي»


در اين بيت زیبا از مولوی تناسب آوايي ( لفظي ) ميان سه واژه مستي ، دستي و هستي طنين موسيقيايي زيبايي را بوجود آورده است ؛ همچنين تناسب آوايي ميان ساغر و ساقي نيز در مصراع دوم گوش نواز است ؛ افزون بر اين ها تكرار مداوم واج /س/ در طول اين بيت، بر موسيقي دروني و يكپارچگي آوايي آن افزوده است. به آن دسته از آرايه هاي ادبي كه از تناسبهاي آوايي و لفظي ميان واژه ها پديد مي آيند ، آرايه هاي ادبي لفظي و به دسته دوم كه بر پايه تناسبهاي معنايي واژه شكل ميگيرد، آرايه هاي ادبي معنوي گفته مي شود.

پاورپوینت بسیار زیبا در موضوع آرایه های ادبی جهت دانلود در ادامه مطلب قرار داده ایم .

 

درباره ما
داک ایکس افتخار دارد تا گامی هر چند کوچک در جهت توسعه علم و ترویج آن بردارد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 57
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 60
  • آی پی امروز : 65
  • آی پی دیروز : 28
  • بازدید امروز : 88
  • باردید دیروز : 30
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 319
  • بازدید ماه : 254
  • بازدید سال : 8,042
  • بازدید کلی : 203,415
  • کدهای اختصاصی