loading...
داک ایکس
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
چگونه خط پاورقی در ورد را از راست به چپ و از چپ به راست منتقل کنیم؟ 0 284 admin
ثبت نام در سایت 0 375 admin
رفع مشکل Please Insert a Disk into Drive در فلش مموری های ترسند 0 3665 admin
چگونه در ورد عمودی بنویسیم؟ 0 5011 admin
چگونه در ورد شماره صفحه را فارسی کنیم؟ 0 6883 admin
بسته آموزشی زبان عمومی مطابق با سرفصلهای کنکور کارشناسی ارشدودکتری 0 480 moshaver
تست های کمکی برای آزمون ورودی کارشناسی ارشد ( رشته حسابداری) 0 351 moshaver
راهنمای شرایط اخذ پذیرش و بورس تحصیلی در رشته های هنر از دانشگاه های خارجی 0 2943 moshaver
پکیج جامع آموزش کامل زبان 0 368 moshaver
آموزش تست زنی به روش مهندسی معکوس در کنکور علوم انسانی 0 470 moshaver
آمورش تصویری کل حسابان سوم دبیرستان به همراه هزاران تست و آزمون ساز پیشرفته 0 351 moshaver
آمورش کامل تصویری کل زیست شناسی دوم دبیرستان به همراه هزاران تست و آزمون ساز پیشرفته 0 383 moshaver
چگونه خودمان را برای کنکور های سراسری آماده کنیم؟ 0 229 moshaver
طریقه درست کردن پاورقی در ورد 0 354 admin
چگونه در ورد عددهای داخل متن را فارسی کنیم؟ 0 307 admin
چگونه در ورد فهرست بندی انجام دهیم؟ 0 487 admin
چگونه صفحات ورد را شماره گذاری نماییم؟ 0 334 admin
داک ایکس بازدید : 412 جمعه 10 خرداد 1392 نظرات (0)

فهرست مطالب

چكيده  
مقدمه  
جريان واقفيه از پيدايش تا ادعاي مهدويت 
زمينه پيدايش  
الف. زمينة فرهنگي 
ب. سياسي و اجتماعي 
بنيان گذاران فرقه واقفه و ادعاگران مهدويت 
1. ابوالحسن علي بن ابي حمزه بطائني 
2. زياد بن مروان انباري قندي 
3. عثمان بن عيسي  
گونه‌هايي از فعاليت‌هاي انحرافي واقفه درباره مهدويت 
حرکت توجيهي واقفه برابر شخصيت امام رضا  
نگرشي بر ادله واقفه بر مهدويت امام هفتم عليه السلام   
الف. روايت غسل امام توسط امام بعد 
ب. به کاربردن واژه «قائم» بر موسي بن جعفر عليه السلام 
انگيزه واقفه در طرح مهدويت حضرت موسي بن جعفر عليه السلام  
الف. انگيزه مالي 
ب. فتنه جويي و درآميختن حق و باطل 
 موضع گيري امام رضا عليه السلام برابر واقفه و نفي ادعاي مهدويت امام هفتم عليه السلام 
1. مذمت و لعن سران واقفه   
2. خبر از آيندة اندوهناک برخي واقفيان  
3. مناظره امام عليه السلام با برخي واقفه  
4. نامه نگاري امام عليه السلام با برخي واقفه  
5. استدلال به روايات رسول اکرم صلي الله عليه و آله و سلم و امامان معصوم عليهم السلام  
6. بيان تطبيقي علامات ظهور با دوازدهمين امام   
7. معرفي مصداق مهدي منتظر  
8. منع شيعيان از ارتباط با واقفه  
نتيجه   
منابع   

 



فرمت فایل: doc

تعداد صفحات :31 صفحه

قیمت فایل: 5000 تومان

توجه: بعد از پرداخت قیمت فایل از طریق لینک زیر ، فایل قابل دانلود خواهد بود.

 

 

 

در صورت هر گونه مشکلی از طریق شماره تماس و ایمیل زیر با ما تماس بگیرید.

تماس با ما



 

داک ایکس بازدید : 1018 پنجشنبه 09 خرداد 1392 نظرات (0)

رابطه اعتقاد و عمل و اخلاق:

عقیده: یک صورت فکری که انسان به آن تصدیق و ایمان دارد.

خلق: یک صورت ادراکی که در درون انسان قرار دارد و در هر موقع مناسب جلوه می کند و او را به اراده و عمل وادار می کند.

عمل و کار: مجموعه ای از حرکات و سکنات که انسان با اراده برای رسیدن به یکی از مقاصد خود روی ماده انجام می دهد.

در مورد هر عملی مقصد کار به وسیله عواطف آمیخته با شعور انسانی جلوه می کند.

  • مقصد
  • وحدت
  • ترتیب: مثلا: دست پیش از غذا و دهان قبل از حلق است.
  • کنش دارای ذهنیت است       2- کنش دارای باور ارزشی است.

باور: ارزشی- زیبا شناسانه

توانایی تعقل. انسان دارای عقل است.

دو نوع عقل وجود دارد. 1- عقل نظری   2- عقل عملی

به فعالیت عقل تعقل گفته می شود. تعقل به تناسب مسئله ای است که باید حل شود. فرآیند فکر کردن: تحقق کردن یعنی فکر کردن که با مسئله حل می شود و وقتی به جواب مسئله برسیم تموم می شود.

فکر کردن کار عقل است. فکر کردن تولید اطلاعات براساس اطلاعات موجود است فکر کردن با مسئله شروع می شود و با رسیدن به جواب تمام می شود.

تعقل اسم کاری است که فکر کردن انجام می دهد.

مسئله: 1- در فهم ها به وجود آمده : مسئله نظری، فرآِند فکر کردن است

جواب نظری برا سوال نظری پیدا می شود. 2- مشکل عملی است. مثل مسئله چگونه در بیابان به محل امن برسیم؟

عقل دو تا نیست، دو نوع فرآیند تعقل داریم 1- فرآیند تعقل نظری 2- فرآیند تعقل عملی

نظری: فکر کردن (تفکر9  عملی: تصمیم گیری ( انتخاب)

فعل اختیاری همان تصدیق فایده است.

  • تشخیص مسأله ( عملی)
  • جست و جوی راه حل ها : درونی- بیرونی
  • مقایسه بدیل ها
  • ترجیح ( قضاوت ارزشی)
  • انتخاب ( عمل درونی)

مقدمات فعل اختیاری: مراحل تصمیم گیری است.

  • تصورش   2- میل   3- تصدیق به فایده  4- شوق   5- اراده حکم ( باید)

تصدیق به فایده یک نوع باور ارزشی است. خلق از جنس عواطف است چون قضاوتش ارزشی است توأم با میل و شوق است.

عمل های مکرر دارای یک بار ارزشی غیظی هستند.

مالکس و بد: دانشمند در عمل پژوهش باید بی طرفی ارزشی را رعایت کند باتوجه به هر عملی دارای بار ارزشی است. ارزش همراه با پژوهش نزد دانشمند چیست؟

باچه ارزشی همراه است:

انسان دارای ساختار جسمانی است. جسم انسان هیچ محدوده و مرزی ندارد.

روان انسان هیچ اقتضایی ندارد. بعضی چیزها رنج دهنده است بعضی چیزها لذت بخش.

روان و جسم ما دارای اقتضا است یعنی دارای ساختار است و آن ویژگی هایی دارد.

  • بدأ احساس: تناسب با بدن یا روان دارد. بازتاب عاطفی آن لذت بخش است.

انسان پرهیز می کند از پدیده های رنج آور و علاقه نشان می دهد به تماس با پدیده های لذت بخش. در تعامل با دیگران است که بعضی تعاملات رنج آورند و بعضی ها ناخوشایندند.

از آدم هایی پرهیز می کنیم که احساس رنجی را پدید می آورند مثلا: من از غذا خوردن لذت می برم ولی غذا که لذت نمی برد. من از لبخند او خوشم میاید ولی من نمی توانم آن را تولید کنم. ما با آدم ها در مبادله هستیم. هزینه: تلاشی است که برای خوش آمد دیگری انجام می دهیم. تعاملات اجتماعی: نیازهای ما را رفع می کنند ترک آن ناخوشایند است. خودسوزی رایج ترین شکل خودکشی دختران است مخصوصا در شمال خراسان و سیستان.

قدرت نتیجه تعامل سرد است و اقتدار نتیجه تعامل گرم. آدما از بخشیدن احساس رضایت می کنند. آدم ها به طور ذاتی از بخشیدن خود به خود احساس لذت می کنند ولی بعضی ها این طور نیستند.

همه آدم ها نیاز به تایید دارند چه خدا باشد چه نباشد. دو منبع واسه تایید وجود دارد یکی خدا و یکی مردم. هدیه عمل اجتماعی گرم یک طرفه است. هر وقت احساس کردیم این کارمان یک تلافی است از دادن آن خود داری کنیم.

هدیه تعامل گرم برابر است.

  • کنش دارای ذهنیت است یعنی تحت تاثیر فرهنگ است.
  • کنش دارای بار ارزشی است. رابطه این دوتا با فرهنگ چیه؟

فرهنگ ذهنیت مشترک مردم یک اجتماع است.

اجزای فرهنگ: 1- باور  2- ارزش  3- نماد  4- هنجار  5- قضاوت ارزشی

کنش تحت تاثیر نظام ترجیحات شخص است.

در نظام ترجیحات یکی چیزایی از فرهنگ خودمان است.

3 کنش اثر دارد، هم تحت تاثیر قرار می گیرد و آن تسهیل کننده است.

کنش به طور ایجادی آثار خودش را به وجود می آورد.

دو نوع علت داریم: 1- ایجادی ( تصمیم و عمل)  2- إعدادی ( ساختارهای اجتماعی). علت ها بعضی وقت ها ایجادی است مثل خلق کردن.

بعضی وقت ها نیز إعدادی است. دو دسته عوامل برکنش ما اثر دارند.

کنش اول: تصمیم وعمل  کنش دوم: ساختارهای اجتماعی.

رابطه بین کنش و اثرش ایجادی است همچنین کنش مقدمه اثر نیست.

بلکه خودش تابع اثرش است. آثار ذهنی جمعیش فرهنگ است خود فرهنگ نیز اثر جمعی است. اثر فردی کنش نیز شخصیت است.

درآثار علمی جمعی عمل، ساختار است. اثر مستمر کنش آدمای فراوان در بعد ذهنی فرهنگ می شود. ساختار اثر مستمر کنش آدمای بسیار است.

فرهنگ را نیز آدم ها می سازند. انسان های امروزه تحت تاثیر آثار 20 سال پیش هستند. آدم ها خود مسئول عمل هستند. همیشه طبق معادله رفتار، رفتار شکل می گیرد. ما تحت تاصیر گذشته گانیم ولی ما آینده را می سازیم.

کار انسان مازاد دارد. مسئله بار تفکر: میزان و اندازه تفکر بستگی به پذیرفتن کفالت دیگری دارد. برای اندازه گیری این که هر شاغل به چه میزان کفالت می کند از فرمول مقابل استفاده می کنیم .

مصرف یک نفر : محصول کار یک نفر.

کسانی که در جامعه در تولید نقش ندارند: 1- سالخوردگان از کار افتاده 2- کودکان 3- بیماران  4- خانم هایی که در بعضی جوامع در تولید شرکت نمی کنند. این افراد نمی توانند تولید کنند و فقط مصرف می کنند.

1-تحقیق ایده مستلزم یا وابسته به یا منوط به مرفولوژی است.

محل اراده های متمرکز سازمان همزمان و هم جهت است لذا ایده های اجتماعی بدون سازمان محقق نمی شود زیرا این ایده نهادینه نشده است. ذهنیت نیز بدون حامل دوام نمی آورد. ذهنیات تحقق خارجی هستند و نشان در وجود رخنه دار هستند.

دو نوع فرهنگ داریم. 1- آرمانی  2- واقعی

  • فرهنگ آرمانی یعنی فرهنگ درآن جامعه است ولی نهادینه نشده یعنی در آن زذهنیت مشترک در رابطه با موضوع مورد نظر وجود دارد.
  • فرهنگ واقعی یعنی شیوه ای که برعمل در میاد ( اراده ازآن پشتیبانی نمی کند.)

4-زبان: ساختاری است که می تواند معانی را به هم مرتبط سازد.

زبان حامل ایده هاست. تفکر وابسته به زبان است.

بدون زبان نمی شود فکر کرد همچنین مرور خاطره ها بدون زبان امکان پذیر نمی باشد.

5-ادعای رابطه سیبرنتیک در چیزهای مختلف.

در همه ی ایده ها نوعی رابطه سیبرنتیک وجود دارد.

اطلاعات انرژی را کنترل می کند و انرژی تسیلات و امکانات را در اختیار اطلاعات می گذارد.

هرچیزی که در فرهنگ است در شخصیت نیز هست و گرنه بدون حامل می باشد.

فرهنگ: نظام اجتماعی: شخصیت: ارگانیزم

قالب ها دارای لایه هستند. لایه اول مرفولوژیکی یعنی سخت است.

لایه بعدی رفتارهای سازمان یافته یعنی سیال است و در نهایت لایه دهم روحیه جمعی است. در واقعیت اجتماعی تام لایه سخت مرفولوژیکی است. همچنین لایه های زیرین بدون لایه های سخت بالا محقق نمی شوند.

عمل= تصمیم گیری عمل رفتار حرکتی است. عمل رفتار معنا دار است.

مقدمات عمل همان مقدمات فعل اختیاری است= مراحل تصمیم گیری

مراحل تصمیم گیری: 1- تشخیص مسئله 2- جست و جوی راه حل ها 3- مقایسه راه حل ها  4- ترجیح یک راه  5- انتخاب

مراحل فعل اختیاری: 1- تصور شی ء= ادراکی  2- میل به شی (عاطفی) = انگیزه 3- تصدیق مفید بودن شیء= ترجیح یک راه  4- شوق= تحریکی   اراده (عمل)= انتخاب

عمل دارای ذهنیت است. عمل دارای بار ارزشی است که همان قضاوت ارزشی است. مقدمات تصدیق فقط سه چیز است. اول تصورات شکل می گیرد بعد تصدیقات. ترجیح یک راه یعنی قضاوت ارزشی.

عمل اجتماعی همراه با قدرت است. کنش اجتماعی همراه با قدرت است.

گزاره چهارم: عمل دارای اثر است. عمل تحت تاثیر هم هست.

حقیقت درک صحیح و صادق در فلسفه است. دونوع عمل داریم: 1- فردی 2- غیر فردی که شامل  ذهنی- عاطفی و عینی است.

هنگامی که می گوییم عین آن را می خوام یعنی آن را میخوام مثل آن را نمی خوام عین مخالف مثل است. چرا انسان مسئول اعمال خویش است؟ چون خود آن اعمال را انجام می دهد.

توبه از انجام ندادن گناه سخت تر است.

آثار غیر فردی ذهنی: یعنی در ذهنی جمعی. دور کم: یکی از آثار مثبت جرم تقویت هم نوایی جمعیت نسبت به هنجاری است که جرم آن را نقص کرده است.

  • رشد و تفکیک: آثار رشد: کمبود غذا- تغذیه ضعیف تر- دزدی- غارت
  • ساخت و کارکرد: تقسیم اجتماعی: یعنی تفکیک موقعیت ها یا تن به تفکیک می دهد یا نابود می شوند یعنی همه آن چیزهایی که مالتوز دیده بود.

ساختار: ساختار برای تصمیم گرفتن است. ساختار مساوی با راه هایی که در پیش رو داریم است. ساختار راه های گوناگونی است که جلوی ماست.

ساده ترین بیان ساختار بعد از تصمیم گیری است.

ساختار را انتزاعی تر در نظر بگیریم. ساختار چه اثرش گزینه ها باشد چه خودش گزینه ها باشد ساختار برعمل اثر دارد یعنی برتصمیم گیری اثر دارد. ساختار محرومیت ظاهر زیبایی دارد ولی افرادی که به آن می افتند محروم می شوند. ساختارها انواع آرایش ها می یابند وهرکدام ازاین ها بر عمل اثر می گذارند.

داک ایکس بازدید : 512 چهارشنبه 08 خرداد 1392 نظرات (0)

پرکاربردترین معنی واژه « طنز» در زبان فارسی طعنه زدن، خرده گیری، مسخره و انتقاد کردن است.

طنز یکی از شیوه های بیانی است که در زبان فارسی با «هجو» «هجا»، «هزل» و «فکاهه» و... از دیرباز درمیان مردم، رواج داشته وبخشی از آثار ادبی را به خود اختصاص داده است.

پایه ظنز در آثار ادبی فارسی، بیشتر برناسازگاری «لفظ» و «معنی» در کلام بناشده است و ازاین رو تا حدودی می تواند در مقوله « مجاز» جای گیرد. ولی بیشتر آثار مکتوب طنز آمیز فارسی با «هجو»، «هزل» مطایبه و لطیفه، همراه بوده است.

بنابراین، می توان گفت که طنز نوعی ژرفکاوی و غایت اندیشی است و برنوعی دگرگونی و استخاله درونی، دلالت می کند. واژه « لطیفه» نیز در فرهنگ و ادب ما، همیشه با گونه ای طنز و خوش طبعی همراه بوده است؛ با این تفاوت که روح غالب در «لطیفه» مضحکه، لذت و تفریح آفرینی است، ولی در «طنز» با اینکه رویه سخن به ظاهر مزاح آمیز و غیر جدی است، در آخر به «تعقل»، تنبیه و سیاست می انجامد. ازاین روست که می تواند « طنز» را در زبان فارسی در قلمرو ادب تعلیمی به حساب آورد.




فرمت فایل: doc

تعداد صفحات:22 صفحه

قیمت: 5000 تومان

 

توجه: بعد از پرداخت قیمت فایل از طریق لینک زیر ، فایل قابل دانلود خواهد بود.

 

 

 

در صورت هر گونه مشکلی از طریق شماره تماس و ایمیل زیر با ما تماس بگیرید.

تماس با ما



 

تعداد صفحات : 19

درباره ما
داک ایکس افتخار دارد تا گامی هر چند کوچک در جهت توسعه علم و ترویج آن بردارد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 57
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 60
  • آی پی امروز : 57
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 360
  • باردید دیروز : 223
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 921
  • بازدید ماه : 1,981
  • بازدید سال : 9,769
  • بازدید کلی : 205,142
  • کدهای اختصاصی